Het dagboek van een deugniet.

Het dagboek van een deugniet. Welkom in mijn dagboek!

woensdag 28 september 2011

Lang leve de file!


Ik kijk graag naar auto’s in de file. Ik ga er speciaal een eindje voor om, zodat ik langs de brug over de snelweg kom. Ik leun tegen de reling en kijk. Elke dag dezelfde auto’s. Elke dag dezelfde dames en heren. Daar zit er eentje in zijn neus te peuteren. Hij bestudeert zijn vangst. Een meneer leest de krant. In een rood Renaultje zitten ze met zijn vieren te kaarten. Een dame doet de vaat die ze van thuis heeft meegenomen. Ik ken een meneer – kijk daar heb je hem! – die heeft zijn pyjama nog aan wanneer hij in de auto stapt; hij ontbijt in de file, poetst daarna zijn tanden, scheert zich en kleedt zich aan. Je kan alles doen in de file! Pannenkoeken bakken, vliegeren, verjaardag vieren, knutselen met karton, de hond uitlaten, zingen, fitness, oud worden… Er zijn mensen die zelfs werken in de file. Echt waar! Eigenlijk hoeven die al lang niet meer naar hun saaie kantoor, maar ze zijn het aanschuiven zo gewoon dat ze niet meer zonder kunnen. Als ze eindelijk op hun bestemming zijn, keren ze onmiddellijk om naar huis! Wéér in de file. Geweldig toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten